Confrontation

Dec.10, 2011

Today is Saturday a very happy day for me because it’s our rest day. And to recharged my self from 5 straight days of work, I woke up late. Late as in 10:30am. I started my day in planning what should I do for the whole day. So I come up with this schedule:

1- wake up

2- eat

3- internet

4- clean the house

5- eat

6- take a bath

7- visit my Auntie in the hospital because she just undergone breast cancer surgery yesterday

8- back home

9- do the laundry

10- review important infos regarding work matters

11- reflect before going to sleep

I decided to organize my day because I’m starting be bothered with my responsibilities in work. I always make a schedule when I am bothered with one thing because if I cannot organize my thoughts well then ”kakainin ako ng pressure” kaya kailangan kong e schedule ang lahat kahit ‘yong nararamdaman ko inischedule ko rin para hindi ako pressured for the whole day.

Base sa nagawa kong schedule, I was able to follow it until number 7 only. Kasi after sa hospital, gusto ng lola ko na pumunta ng ukay-ukay. Ayoko sana kasi nga pag nasira schedule ko, sira na rin ang araw ko. I mean, mahihirapan na akong mag adjust ulit pag planado na. Kasi pag ako nag papalano, planado talaga. But then almost one month na lola ko dito sa Davao, at isa sa mga happiness niya ay ang ukay-ukay na hindi pa niya nagagawa at napuntahan sa loob ng isang buwan nyang paglalagi dito sa Dvo. Kaya naisip ko na samahan na lang siya kasi minsan lang din naman humiling si Lola.

Ayon, marami kaming nabili. Lalo na si Lola. ako dalawang blouse lang at isang shoulder bag na malaki para may malagyan kami sa mga pinamili namin.  Wala narin akong nabili kasi 100php lang talaga pera ko at ubos na.

Ginabi kami pero masay pa rin kasi nga sulit naman talaga lagi pag bumil ng ukay-ukay. Pagdating sa bahay, napagod ako kaya nag power nap muna ako mga 30mins. Sila lola, auntie at ate naman ay naghapunan. Pag gising ko tapos na sila at nanood na lang ako ng tv. Pero antok na antok na talaga ako. At kahit ganon, pinili ko parin magising kasi naisip ko kailangan ko pang maglaba. Pero di ko naman nagawa yon kasi binigyan ako ng load ng Nanay ko at na overwhelm na akong makipagtext. Pagkatapos na pagkatapos kong magtext sa kaibigan ko, nagsimula na ang hindi ko inexpect na mangyayari.

(Note: ang nangyari e kekwento ko sa aming dialect para na’rin maiwasan kong   maiba ang ibig sabihin nito. This is not meant to hurt anyone but this is my way of expressing how I felt and atleast find a little relief.)

Scene:

Ate- surfing the internet

Me- lying in sofa

Auntie and Lola- chatting in dining table area

WHAT HAPPENED:

Auntie: Joy, Jo agaw unoy kuno plano mayo sa birthday mayo

Me and Ate: (no answer)

Lola: Kay mag andamay sa kita bisan gamay. Agaw magpaluto kita kang Angkol mo, agaw unoy madayaw

Me and Ate: (no answer)

Auntie: Joy, Jo eng storya kamo ni Nanay. Uno sa ani amora sa ng way mga baba mayo.

Lola: kay haw diri kamo na mauli da sa lamang ako. Magihod da sa lamang ako sa tagsa ni Oking. Embis amoy tuyo ko ngani kamo.

Me: Waray kwarta ko te.

Auntie: Di kaw kay sian Jo. Amora kaw sa sian ng bakakon. Aroy kwarta pero kuwang sa lamang sa budget.

(amohay pa lamang iyan ang storya pero arang da ko na tiyaho, but wara siran katigam kay gahigda ako tapos si ate gatalikod kanak tapos cran ante sa likod ko.)

Lola: aw haw amo, unhon ta sa isab agaw.

Ate: mahamok kay Lola ang bisita mo?

Lola: Sino say bisitahon ko, na kita ra sa. Parehas siang sang Auntie mo Marlyn, sang Auntie mo Glo.

Auntie: Embis hinuon Jo iyan day trabaho mo, waday hinuod kwarta mo.

Me: Aronsay gud utang ko kang ate magbayad pa ako.

Auntie: Iyang pareha gani sian, dapat matigam isab kamo magpasalamat sa Ginoo. Mag share kamo ng blessings mau kay mabalik sa gud gihapon iyan kamayo.

Lola: Ang kanako sa garo lamang na isahon da ta ang kanato birthday kay para ma minos ang gasto ta. Pero haw amo mayo, mauli da sa lamang ako. Ini na mga iso amora sa ng way respeto na di sa siran mga siningod haw wara ako maningkamot na mahimutang ining sang ante ug angkol mayo. Kanaman isab kamo doon plastado. Anay gani itong si autie mo oking kanako isab gayod eng atiman kay badihi sa isab siton eng kahago sa bay. Iyang kanak abay pag paningkamot mag buwad mag kawkaw para makadara kamo ng bugas. Ang tanan paningkamot ng apo mau. Sa escudero man o gomez. Mga garay, mga lamela. Tapos ako harakaon lamang ako, na kunay daun maga tiyaho sa lamang kita sa tago. Ako wara ako manumboy. Ang kanako lamang yakani ako na para kita makapasalamat. Aron pa say gani garo tuyo ko naman yakani ako. Mangayuay sa garo ako ng ikapamisahay mau sa ama mau. Kay iyang pag pa misa amoy gaud kanak kinabuhi. Sos haw makadungog idtong ama mau na ang nagpamisa julie ann escudero, malipayi sa idto.

Auntie: Kamo di gaud kamo siang mga batasan mau. ………

(kalipat da ako ng upod)

(Then Lola entered in their room)

(Me: wala nay undang ang hilak, but still di halata)

(Ate: proceed sa kwarto)

(Aunti: proceed sab sa kwarto niran ni Lola)

(Me: pabilin sa sala, padayon sa pagtiyaho)

After a while, si ate yagawas sa room nami, ug si auntie isab.

(Me: facing the computer para di mahalata)

(Ate: watching tv)

(Auntie: was behind me) this time she is much more relax which is ya appreciate ko.

Auntie: Kamo magtadong gayod kamo pagtubag. Idto kaina haw galaong lamang kamo na, diskartehan da gud lola haw unoy madayaw. Pera say pag laong sian. Upod pa kamo, kay amoray kuman yabilin mau na apo, paanggaon sa mau. Yatigam sa kamo na itong edad ni nanay, madali da mag buod. Ikaw julie ann, usahay magstorya kanak si nanay na pagaharakaon mo kuno yaan. Di kaw gaud sian. Embis kamo kibali ang mga apo na pinakadjaw gaud dapat magbawos kamo. Ako yagpasalamat ako jo na iyanday trabaho mo. Kay atleast maka tabang tabang da kaw. Kay makuri.e gaud na ako hurot ngani sa bay. Kada buwan mahamok ing baydunon ko. Tapos ini pay gaud mga problema ta. Doon kay iyan da say trabaho mo, maghatagay da kaw kada buwan. Bisan sa pagkaan lamang. Kay si ate mo amosay tigbayad ng tubig kada buwan. Kay magastohi kita sa pagkaan kay mangaan sa gayod katulo sa isa kaadlaw. bisan tag 250 lamang ang ihatag mo kada kinsina. Kay sa shelane magahatag sa si angkol mo didon ng 200 tag 800 gani iton. Itong internet gani, gaplano sa ako na ipa utod da ko. Kay haw ako, sa office da sa gaud ako pirme maka gamit. Kamo sa itong para gamiti siton. Kanaman ing padayon ko lamang isab naa.

Silom, dida ko gusto magbalik balik ha. Magsayo kamo pagmata. Tanan yakabitay sa kwarto mau dapat mahipos mau. Gatang pag abot ni Auntie mo, hinlo. Ikaw Joy, pwede kaw maglaba silom kay mag leave ako sa Lunes. Lunes da ako maglaba. Dida ko gusto mag balik-balik ha.

-ending sa confrontation-

And the whole time, yagtiyaho lang gayod ako. Kay masakitihe ra ang tila-ukan ko. So doon magpagawas isab ako ng kanako ya feel kay waray kanak lain ma storya.

– Wara ko eng expect ang panghitabo ug wara ko eng expect ang ending

– I thought mahuman ko ang schedule na hinimo ko. Okie ra gud idto na wara ko ya follow kay yag enjoy sa isab ako pangukay.

– Another thing I’m bothered and worried about, is ang pressure na ya feel ko sa work. Gusto ko sa gud maka focus sian na pressure for tonight garo by reviewing necessary infos about it. Pero wada ko yahimo. And I don’t think  magka enough time pa ko ugma.

-In other words, tungod sa nahitabo, yadunggan ang ikagul-an ko. Ug I don’t like this feeling. Sana isa isa lang. Maglisod gayod ako. Promise.

– Wara da ako yaka padayon ng plano ko kay yagtiyaho da kuman ako the whole time. ug wara day lain ko gayod eng storya. Kung uno ang yakapost, amo lang iyan gaud ang ya storya ko isab.

– My first answer was WARAY KWARTA KO TEH. Tinuod sa gayod iyan. Warae gayod. Pero, I didn’t mean it only like that. What was going on my mind was, if mag-amot ako, pirahay da sa ang ma amot ko intawon. Inday gani agaw mag-abot ng 500. Kay sa tinuod lang, ang madawat ko doong sweldo kay less than 1500 lang. ang 500 e bayad ko kang ate kay yangutang ako kay waday ikapamasahe ko. ug ang 200 e bayad ko sa xmas party nami kay required. and then ang mabilin is budget ko sa pamasahe ko for 1 month na 500php. Tapos lang-an ako ni Auntie na bakakon ako. But sa gayod na warae ra kwarta ko.

-another things is, wara ako yag expect na pangayuan ako ng e amot ko. Promise! Kay katigam ako katigam si Auntie sa status ko na first 5days ko pa lang ang counted sa sweldo ko doon.

-isa pa, sure ako na pag-abot siang birthday, gamay lang ang epa imbitar. ug buyag-buyagay sa isab gaud ining close friends ko. pero okie ra gud isab  na ma amot ako, tapos dida lang ako mangimbitar nai ng amigo ko. pwede haw sa bday ra q gayod, amo paq cran e treat bisan gamay. ugaling lagi, sa 23 pa sa ang sunod na sweldo. so di gayod paigo. sa budget para birthday ug upod pa na xmas gifts pati sa tyming ng panahon. Isa pa, wara sa isab gud ako yaanad na mag prepare gaud haw birthday ko. Siran sa gud ni ate ug lola anad agaw gayod.

– about sa NO ANSWER na pareha kami ni ate. When the conversation started, I am aware na kailangan ko mag respond. Katigam ako si.an. Aware ako unoy madayaw buhaton ug kung unoy tama. Pero inday nanga gayod na basta seryoso na storyhan, bisan uno ka badi na isyu or uno kagamay na topic, I can’t make it na mulahotay ug conversation sa family ko. Never ever in my life yahitabo na yagka storya kami about serious matters na mag start and end up na LIGHT or FUN or WARAY PAGKAHIUBOS sa part ko. Pirme gayod iyan, aroy mga pina pitik na mga words.

– In life, labira sa family, I already learned na maghilom lang. Very opposite compared to how I express my self sa kanako mga amigo. Maybe because, pirme ako suphon or sitahon or lahi gayod ang dating kanak, the way siran mangaral kanak. I am always afraid of rejection kanaman maga iwas ako mag share labira sa family and sometimes sa friends ko.

-another thing isab naman hesitant ako magshare sa family ko kay, mu conclude dayon siran na amo kaw iyan or amo kaw ini. Direct to the point gayod ang pagka comment without knowing the whole story or what I did.

-about sa pagbuod ni Lola, aware ako sian na batasan naan. Diri lang tungod kay hinuod da yaan, buodon but tungod aware ako sa knaan eng kabadihan. Kanaman kasabot ako why Lola feels like she is the most kawawa person sa world. Kasabot ako sian. Sauna iso pa aq, wa ako kasabot siang pagka buodon ni Lola, pero doon aware ako naman unlike sauna diri ako maga ato kanaan. kay kasabot da sa ako. Bisan pa aroy mahigaong naan na diri okey para kanak, waraon ko lamang.

-Pero ma hurt ug ya hurt gaud ako labira haw mag laong da dayon si Lola na WAY RESPETO OR PAGMAHAL KO kanaan. Magalaong sa yaan sian usahay. And it breaks my heart. Sos idtong estudyante pa gani ako haw maka sobrahay ako ng allowance, di ko sa yaan kalipatan bisan gamayay na pasalubong kay katigam ako malipayi ra yaan bisan patatasay lamang ang dara ko kanaan. Ug I’m just sad na malaong naan iyan na words sa kanak ug kang ate. Siguro  gamayay lamang idto na yahatag ko naman di naan madumdom. Hoo, aminon ko usahay agaw makataas ako ng boses ko kang Lola pero the last time it happened which is amoy madumdum ko isab lamang is when she said na SI ATE MO NA YAKATRABAHO AMORA SANG WAY PAGDUMDOM UG PAGMAHAL. DI SA MAG HUNA-HUNA SA UPOD. yatubag ako na pinataas ang boses ko kay gusto ko mahi paabot na diri kay isab haw amo iyan. Ang laong ko na GRABE KAW SA ISAB LOLA. WA KAW SA LAMANG KATIGAM. SI ATE SA ANG TIGBAYAD NG TUBIG NGANI KADA BUWAN. ug within me, i was thinking about the allowances na yahatag ni ate kanak. SIGURO YASHOCK LAMANG SI LOLA NA YAKATUBAG AKO KANAAN.

– IT BREAKS MY HEART KNOWING THAT MAG END UP ANG CONEVRSATION NAMI IN THIS WAY. MAGTIYAHU.ON GAUD AKO PIRME HAW AMO INI ANG MGA PANGYAYARI ONLY BECAUSE MA-ISIP KO NA ”NANGA KAHA KAILANGAN AMO INI KAMI PIRME” DIRI BA PWEDE NA MA STORYHAN NA IYANG DIRI DAUN NG MGA PINA LABTIK NA MGA WORDS. DIRI BA PWEDE NA BISANAY  IPA AGI SA JOKE DA LAMANG. HOW I WISH, MA EXPRESS KO ANG SELF KO KANIRAN AUNTIE UG MGA UNCLE KO THE WAY AKO MAG EXPRESS SA FRIENDS KO OR SOME OF MY COUSINS. I AM SAD NA UNI-UNTI KO NANG ITINATANIM SA ISP KO NA ”WALA NA TALAGA AKONG MAGAGAWA PARA MANGYARI ANG MGA BAGAY NA GUSTO KONG MANGYARI” LIKE MAG HINIKHANAY GARO LAMANG GARO HAW MAG CONFRONT OR MAHISULTI KO ANG MGA NONE SENSE NA PANGHITABO KADA ADLAW. HAHAI…DIDA GAUD CGURO IYAN MAHITABO.

-love kaau nq aqng family pero hilom lng q saqng na feel for dem ky na learn na nq na dili kaau mu storya ky mhadlok q ereject. ug tungod ana ma misinterpret nila aqng kahilom ug mu conclude daun cla na wala koy batasan kay di ko mutubag.

-Now, I’m here writing all of this here in my blog, still crying and thinking unhon ko pag-paabot kaniran ang mga gusto ko igaong. Mahamoki ang gusto ko e storya. Sugod yagka trabaho ako, diri mawara sa huna-huna ko kung unhon ko pag paigo ang kwarta na madawat ko. Katigam ako na kinahanglan makapasalamat kita sa Ginoo, kanaman ga huna-huna ako pirme uno-unohon ko gaud pag-paigo. Yag offer da gani ang ka officemate ko na mautang kuno ako kanaan, ugaling kay yakautang da sa ako isab kang ate, samot na di gaud paigo eng 1000 plus ko na sweldo.

– One last thing is, 2:31 am na and I am afraid, makaya ba nako ni tanan? Im left here, feeling so guilty. At hindi ko alam bakit. Parang feeling ko, kasalanan ko ang lahat.=(

Lord…have mercy on us..Thank you.

4 thoughts on “Confrontation

  1. hmmm…iampo nato joule na maayos ra ang tanan in God’s time. Ana pa jud na sa sugod. Pero ma-ok ra lage na imo financial status kadugayan sa imo work. As for sa imo communication within sa family, lixod jud pag ang naandan kay dili pwede murason ang mas nakababata sa mga elderly. Naa man ta mabuhat pero dapat iimplement nato ang change sa whole family. The least na ato mabuhat is dili nato buhaton in the future ang mga relationship flaws na ato na-experience with our families.

    Like

    • thanks ron..mao to wala q naga reply ani adlaw kay di q makatago na dili ko okey..ug kapoyan nq mg balik2 sa storya if ever mag ask ka kmusta ko..cnxa..wla mn prob na sa financial ky mapangitaan mag diskarte..sa comunication lng jud..as usual mao rman jud na aq litanya ever…

      Like

      • i was thinking on what will be the best quote na ma share nko sa imo. I know u’re trained to hold ur emotions to ur clients in times of confrontations. This time you are doing the same thing to your family. It’s hard to show to your family the REAL you because maybe they expect u to be like that ever since. Most especially now that you got a job, maybe they will think that u are exaggerating ur attitude since u are earning by ur own salary, so its kinda hard to show to them. But, i think how our parents taught us, brought us and trained us to how we are going to react in such confrontation especially the serious one is totally dr responsibility. im not blaming our parents because of what happened to us but i think they should be informed about some of the shortcomings that they did unconsciously while they were raising us. Hopefully, that person who had all the courage to say to our parents will be us as dr raised and grown up children. I myself just realized how important the people around us especially the one we can share our problems with. I am thankful that i have a father figure who always ask regarding my problems. I understand that you dont have a father since we were toddlers but i strongly say that u have to find someone whom u can share ur problems with. It will be better if ul find that someone within ur family member. A sister/mother/aunt/or the closest cousin u can contact with. You may need to allow others to share your pain. Blowing up such emotions would really decrease ur frustrations. I know that u already knew all of this but u shud really be guided in times of problems and difficulties in life.

        Here’s a video for u my dear cousin. i wasnt able to see the whole video because my internet connection is so slow but i believe that it will help u.

        Like

      • tomoh ping…:) kung dili man gud nato ma-express ato gibati jud towards sa ila, kita japon mag-suffer in the long run.maybe not now, but hopefully someday. kaya mo yan joule, iampo nato na.

        Like

Leave a Reply

